Bemutatjuk Intézményünk és Tagintézményinket

Egyszerű és nagyszerű programjaink hamarosan kikerülnek mindenki számára elérhetően. 

A Weboldal tartalom és webfejlesztés alatt áll.

Konduktív Iskola

6 - 16 Évesek

Fejlesztő nevelés-oktatás

Az Emberi Erőforrások Minisztériuma 2014.szeptember 1-től engedélyezte a KLIK Szigetszentmiklósi Tankerületében a fejlesztő nevelés-oktatás működtetését A fejlesztő iskolát a súlyos halmozottan sérült gyermekek nevelésére – oktatására, gondozására, nappali rendszerű ellátására hozta létre. Az intézmény szegregált nevelési – oktatási formában fejleszti az említett gyermekek csoportját.

Képzési rendszerünk:

  • Az intézmény tanulóit fejlesztő nevelés – oktatásban részesítjük. A súlyos, halmozottan sérült tanulók ellátását jelenleg elsősorban otthoni ellátás keretében szervezi az intézmény, a Szakértői Bizottságok véleményének figyelembe vételével.
  • Intézményünk a helyi tantervre az „irányelvekre” épít.
  • A tanulók 16 éves korig, legfeljebb 23 éves korig vehetnek részt a nevelés és oktatásban.

A fejlesztő iskolai nevelő-oktató munka feladata

  • segíteni a tanulók testi, értelmi és szociális képességeinek kibontakozását,
  • elősegíteni az önmaguk, szűkebb és tágabb környezetük megismerését,
  • az önrendelkezés elismerése és feltételeinek kialakítása,
  • közösségfejlesztés, közösséghez tartozás megélése.

Elérhetőség:
xy

+36xxxxxxxx

Nyitvatartás:

Cím:

Konduktív Óvoda

3 - 7 évesek (Szakértőivel 8)

Az óvodai nevelés szakmai színvonalának tovább erősítése a „Katica” és „Nyuszi” két alapcsoportban valósul meg a sajátos nevelési igényű (továbbiakban SNI-s) gyermekek óvodai nevelése, fejlesztése. Az SNI-s gyermekek szükségletének megfelelően azonban három sérülés specifikus programot szervezünk:
  • az autizmus spektrum zavarral élő gyermekek,
  • a CP-vel és értelmi fogyatékossággal élő gyermekek,
  • és a fejlesztő óvodai nevelésben részesülő gyermekek számára.
    • A komplex programok tervezése az adaptív nevelés elvei szerint történik:
  • a csoportok pedagógiai tevékenysége differenciáláson alapul, amely az egyéni sajátosságokat, szükségleteket figyelembe veszi,
  • a differenciálás fő célja a gyermekek optimális fejlődésének segítése,
  • a kötött, a kötetlen, a mikrocsoportos fejlesztések során az SNI-s gyermekek szükségleteit figyelembe vesszük és a munkaformákat csoportos, páros, egyéni keretek között alkalmazzuk,
  • a csoportokban a szakemberek teamben tevékenykednek és a reflektív szemléletmód mindennapi gyakorlatuk részévé válik.

Elérhetőség:
xy

+36xxxxxxxx

Nyitvatartás:

Cím:

Általános Iskola Kiskunlacházi Tagintézmény

4 to 5 years

Kiskunlacháza Általános Iskola – Tagintézmény Az iskolában folyó nevelő-oktató munka fejlesztési területei – nevelési céljai
  • A tanuláshoz nélkülözhetetlen pszichés funkciók fejlesztése.
  • A tanulók között meglévő eltérések differenciált eljárások, tartalmak és oktatásszervezési megoldások, terápiák alkalmazását teszik szükségessé.
  • A képességfejlesztésben hangsúlyos szerepük van a közvetlen érzéki tapasztalatoknak, a tárgyi cselekvéses megismerésnek, a céltudatosan kiválasztott tevékenységnek.
  • A pedagógiai folyamat korrekciós, kompenzáló jellegű.
Az alsó tagozat első évfolyamán javasolt tananyag elsajátítására – a NAT által ajánlott, egy tanévnél hosszabb időtartamot érdemes tervezni. A tágabb időkeret nagyobb esélyt nyújt az alapvető kultúrtechnikák eszközszintű elsajátítására, amennyiben megfelelő motiváltság mellett, ismétlődő tanulási folyamatban, állandó aktivitásban egyre önállóbb tanulási tevékenységet tesz lehetővé a tanulók számára.
  • Az 1–2. évfolyamon fő cél a személyiség biztonságérzetének megteremtésével, egyéni diagnosztikára épülő funkcionális képességfejlesztéssel elérni az egyénhez viszonyítva azt a legoptimálisabb adaptív állapotot, amely elégséges előfeltétele a tantárgyi rendszerű fejlesztésnek.
  • Olyan fejlettségi szintre kell hozni a tanuláshoz nélkülözhetetlen pszichikus funkciókat – a gyógypedagógia eszközrendszerének, módszereinek, terápiáinak felhasználásával –, hogy a tanuló az alapvető kultúrtechnikák elsajátítására a sérülésének, állapotának megfelelő idő biztosítása mellett felkészült legyen. A tanulókat fogékonnyá, befogadóvá kell tenni a környezet, a közvetlen megtapasztalható természet és a társas kapcsolatok iránt, miközben tág teret adunk az életkori sajátosságoknak, a fejlettségnek megfelelő gyermekjátéknak és mozgásnak, mindezzel felkeltve érdeklődésüket a tanulás iránt.
  • A 3–4. évfolyamon cél az alapvető képességek és alapkészségek fejlesztése a tanulók egyéni háttértényezőinek figyelembevételével, a pszichés funkciók fejlesztésének stratégiáját tartalmazó egyéni fejlesztési tervek alapján, tantárgyi rendszerben végzett intenzív fejlesztési folyamatban.
Felső tagozaton a tanulók fejlesztése elsődlegesen a megismerési módszerek további fejlesztésére, a szemléletes képi gondolkodás nyomán kialakuló képzetekre, ismeretekre, az elsajátított tanulási szokásokra irányul. Hangsúlyosabbá válik az önálló tanulási tevékenység. A tudásgyarapítást, a képességek, a személyiség fejlesztését konkrét tapasztalásokra alapozva a gondolkodási funkciók különböző sérülését, eltérő ütemű fejlődését figyelembe véve kell elérni.
  • Az 5–6. évfolyamon cél a tevékenységek számának és minőségének növelésével, az önálló tanulás képességének fejlesztésével az alapvető kultúrtechnikák használatának eszközszintűvé tétele, valamint az intenzív személyiségfejlesztés.
  • A 7–8. évfolyam legfontosabb célja a tudáselemek szintetizálása, a képességstruktúra megszilárdítása, a személyiség integritásának növelése.
 

Elérhetőség:
xy

+36308500153

Nyitvatartás:

Cím:

Utazó Gyógypedagógia, Konduktori hálózat

x Évesek

Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény (az EGYMI) a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ Szigetszentmiklósi Tankerület kezdeményezésére jött létre 2014 őszén. Utazó tanári tevékenységünket a térség általános iskoláiban látjuk el a sajátos nevelési igényű tanulók körében.

Gyógypedagógusaink és konduktoraink nagyfokú szakmai elhivatottsággal végzik munkájukat. Ez az oka annak, hogy rendszeres résztvevői a megyében megrendezésre kerülő képzéseknek, önképzéseknek. Végzettségüknek és elsajátított tudásuknak köszönhetően több területet érintő terápiás módszereket ismernek, és azokat hatékonyan alkalmazzák is mindennapi munkájuk során. Az EGYMI sikerességét a többségi iskolában dolgozó tanító és tanár kollégák, valamint a szülők pozitív visszajelzései is igazolják.

Munkánkat az év eleji szintfelméréssel és az aktuális szakértői vélemények elemzésével kezdjük, majd a tanulók értékelésével zárjuk. A rehabilitációs foglalkozásaink fő célja a diákjaink tanulási képességeinek fejlesztése, valamint az iskolai kudarcokhoz vezető okok hatásának mérséklése. Szemléletmódunk azonos, ezért mindannyian azon az elven osztozunk, hogy a fiatalok pozitív irányú gondolkodásának elősegítését, az erkölcsös és kötelességtudó életmód választását és a közösséghez való tartozás igényét is formálnunk kell. Rendszeresen foglalkozunk az önértékelés és az önbizalom erősítésének, együttműködési készségének, a kompetenciaérzés és a motiváció kialakításának fejlesztésével is.

A nevelés-oktatás folyamatát hat terület ellátásával vagyunk hivatottak a köznevelési intézményekben segíteni. Ezek a következők:

  • autizmus specifikus fejlesztés
  • komplex gyógypedagógiai ellátás,
  • szurdopedagógiai ellátás,
  • autizmusspecifikus ellátás,
  • pszichopedagógiai ellátás,
  • konduktív pedagógiai ellátás,
  • szenzoros integrációs szemléletű mozgásfejlesztés.

Az ellátás heti rendszerességgel a sérülés specifikumától és az ellátás komplexitásától függően, a törvény (2011. évi CXC. törvény 6. sz. melléklete) által meghatározott keretek között történik.

Elérhetőség:
xy

+36302586929

Nyitvatartás:

Cím:

Komplex Fejlesztő Óvoda Dunavarsány Telephely

3 - 6 Évesek

Az óvodai nevelés szakmai színvonalának tovább erősítése a „Pillangó ” és „Csiga” két csoportban valósul meg a sajátos nevelési igényű (továbbiakban SNI-s) gyermekek óvodai nevelése, fejlesztése. Az SNI-s gyermekek megfelelően autizmus specifikus programot szervezünk.

Elérhetőség:

+36307095536

Nyitvatartás:

Cím:

Common questions

Keresse fel a Home menüpontok alatt az Intézményt és a „További Tudnivalók” gombra kattintva látni fog róla minden információt, vagy az „Intézmények” menüben addig görgeti az oldalt míg megtalálja az adott intézményt.

Schedule a virtual tour today!

We can’t wait to meet you and your little one! get in touch for a one-on-one video tour and we’ll answer all of your questions.